Let's Go State

Bu haftasonu kendimi şanslı hissediyorum bir spor izleyicisi olarak. Herşey Cuma akşamı başlamıştı aslında. Önce "Sweet Sixteen" (lütfen yanlış anlamayın) karşılaşmasında Michigan State Spartans geçen senenin şampiyonu Kansas'ı devirdi, hem de son dakikaya kadar tüm maç boyunca sadece 1 kez 2 farkla öne geçmesine rağmen. Cumartesi öğlen ise birkaç Türk arkadaş toplandık, bizim için diğer -ama daha önemli- milli maçı izlemeye koyulduk: İspanya-Türkiye. Teknik analizi Zafer yapsın, ama ben gördüm ki futbol kültürle mültürle olmuyor. Gücümüzün, tekniğimizi, fiziğimizin yetmediği maçtan boynumuz bükük ayrıldık ve Sabri'nin İspanyol versiyonu olan Sergio Ramos bizim forvetlerden daha çok pozisyona girdi. Belki Sabri oyuna daha önce girse işler değişirdi!!! Birkaç saat sonra (gece 2:00) F1'de ilk yarış var. Uyanık kalabilirsem ona da bakacağım.

Pazar gününün asıl etkinliği ise NCAA "elite 8" mücadelesi: Michigan State Spartans - Louisville Cardinals. Midwest'in 1. ve 2. torba takımları karşı karşıya. Gerçi seyrettiğim maç sayısı çok değil ama ben bu seneki bizim takımı (MSU, 2. torba) zamanının Efes Pilsen'ine benzetiyorum, hep belli bir istikrarı olan, final-four'u zorlayan ama hep o ekstra adımı atmakta zorlanan... Takımın derinliği var, ilk 2 tur maçını kazanmamızı sağlayan şey de buydu. İyi savunma yapıyoruz, riband alıyoruz ("Ribauntlar birçok hatayı siler"), ama ben hiçbir oyuncuyu takımı bir üst seviyeye taşıyacak büyüklükte görmüyorum, her ne kadar Big-Ten konferansının en değerli oyuncusu ve EA sports NCAA oyun kapağındaki Kalin Lucas (point guard) ve en iyi savunmacısı seçilen Travis Walton bu kadroda yer alsalar da. Koç Izzo mevkisinin en iyi ve ünlülerinden (bunu Obama bile söyledi), takımı son 12 yılda 8 defa ilk 16'ya taşıdı (bir de şampiyonluk, 2000) ve onun takımları her zaman defans ve ribauntlardaki başarısıyla ünlüdür. Nitekim durum bu sene de öyle. ama yine de şampiyonluk bir ihtimal olsa da en büyük favori biz değiliz.



Bugunkü maçta MSU'yu zorlayacak en büyük etkenlerden birisi ise rakibin de kadro derinliğinin çok iyi olması ve ilerde NBA'de görme olasılığımız olan birkaç çok atletik oyuncularının bulunması. Ben kendi "NCAA Bracket"imde, belki de taraflı davranarak, bu maçı MSU'ya verdim. Ama Louisville kazanırsa da pek şaşıracağımı söyleyemem. Bu arada hesaplarıma göre finale kadar giden MSU finalde Jordan'ın okulu North Carolina'ya kaybediyor!

İzlemek isteyenler için maç 2:20 pm EST saatinde cbs.com'da...

Go green, Go white!

Yorumlar

Zafer dedi ki…
selcuk tebrik ederim,cok isabetli bir final ve kazanan tahmini yapmışsın. biliyorsun sen bu işi!
Serhat S Bucak dedi ki…
Ulan harbiden benim tahminler baya iyiydi. Hatta girdigim iddaa sonucu tecrubeli ABDli arkadaslardan ogle yemegi bile kazandim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Adın ne?"

Sex is back in rock and roll!

"Taco" demiştik!